6 Ekim 2019 Pazar

SEN AKLIMA GELİNCE

sen aklıma gelince,
sabah sabah ekmeği çiğnemek istemiyorum,
kahvaltıyı atlıyorum bu yüzden...
karıncalara şeker tutuyorum sonra,
kuşlara pilav ikram ediyorum,
çiçeklere su uzatıyorum...
temiz çamaşır çıkarıyorum kendime,
üç beyazdan uzak duruyorum mesela,
sigarayı azaltıyorum...
sen aklıma gelince,
nasıl oluyor anlamıyorum,
iyi bir adam oluyorum birden...
annem evden gurur duyuyor benle,
babam kabirden...
köylüler için yağmur duasına çıkıyorum desem inanmazsın,
madenciler için yeraltına iniyorum...
sokak hayvanları için barınaklar inşa ediyorum,
sokak çocukları için kıyafetler deniyorum...
okul duvarlarına çizdiğim resimleri saymıyorum bile,
barış için yazdığım şiirleri saymıyorum...
kötü alışkanlıklarımı terk ediyorum hemen,
kötü arkadaşlarımı eskisi gibi önemsemiyorum...
bazen diyorum,
sırf herkes iyi biri olsun diye,
keşke herkesin aklına gelsen ara ara!..
sonra diyorum,
boş ver lan,
kimsenin aklına gelmesin kıskanırım sonra!..

Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder