16 Temmuz 2020 Perşembe

GECE YÜRÜYÜŞÜ

saatlerdir yürüyorum yatakta,
yürüyorum dudaklarımı büzerek!..
saatlerdir yürüyorum yatakta,
yürüyorum çarşafımdaki çiçekleri ezerek!..
ayaklarım su toplamış,
sanırım bu sular gözlerimden dökülen yaşlar!..
ben biliyorum,
birazdan yorganım da ağırlaşır...
ben biliyorum,
birazdan döşeğim de altımdan kaymaya başlar!..
yüküm hafiflesin diye,
kalkıp üzerimde kalan selamları iletiyorum yerlerine!..
ilk tamperi annemin odasına boşaltıyorum,
ikinciyi karşı komşunun kapısına...
biraz daha hafiflemek için,
ağır abiliği bırakıyorum bu kez...
olmuyor,
olmuyor,
olmuyor!..
saatlerdir yatakta yürüdüğüm yetmiyormuş gibi,
bir de dışarı çıkıp dolaşmak istiyorum...
hayır diyor annem,
hayır diyor,
bir hayır duası olarak!..
hiç sanmıyorum bu gece içim geçer,
hiç sanmıyorum bu gece gözlerim dalar!..
aklımda,
türlü türlü düşünceler var!..
hepsi de,
düşünce suçu kapsamındalar!..


Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder