18 Nisan 2022 Pazartesi

BENİM ANNEM

benim annem,
hiç makyaj yapmamıştır mesela...
vazelin sürer ellerine,
kına yakar hâlâ...
benim annem,
kuaföre de hiç gitmemiştir hayatında...
kaşlarını almamıştır hiç,
oje sürmemiştir...
diyet bilmez,
botoks bilmez...
topuklu giymemiştir hiç,
parfüm sıkmamıştır...
inanmazsınız,
benim annem hiç sütyen de takmamıştır!..
tatile de gitmemiştir hiç,
doğum günü de kutlamamıştır...
benim annem takım tutmaz mesela,
benim annem siyasetten anlamaz...
bir ekşili ekmek bilir ama,
bir kiraz yaprağı,
bir hatır,
bir namaz!..
benim annem hiç konfeti patlatmamıştır ama,
çok nasır patlatmıştır...
benim annem hiç kariyer yapmamıştır ama,
yedi çocuk yapmıştır...
bir gram okuma yazması olmasa da,
bir ton dokuma yazması vardır...
saçlarında kar eksik olmaz,
gözlerinde nem!..
dedim ya,
sizinkilere benzemez benim annem!..
Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder