8 Aralık 2020 Salı

SENDEN SONRA

ben seni sevdiğim zamanlar,
Mecnun aklını yitirmemişti daha,
Züleyha Yusuf 'dan hoşlanmamıştı!..
Nietzsche ağlamamıştı hüngür hüngür,
Soraya hunharca taşlanmamıştı!..
ben seni sevdiğim zamanlar,
İstanbul büyük bir köydü,
Ayasofya'nın yapımına başlanmamıştı!..
ben ilk şiirimi yazmamıştım daha,
annem bu kadar yaşlanmamıştı!..
ben seni sevdiğim zamanlar,
ustam ölmemişti daha,
gurbetçiler dışlanmamıştı!..
ekmek aslanın ağzında değildi mesela,
Amerika İncirlik'e konuşlanmamıştı!..
ben seni sevdikten sonra oldu her şey,
ben seni sevdikten sonra!..
tıp ben seni sevdikten sonra biçare kaldı,
şu salgın ben seni sevdikten sonra ortaya çıktı...
şu baş dönmesi keza,
şu zatürre!..
iklim ben seni sevdikten sonra değişti,
enflasyon ben seni sevdikten sonra girdi iktisadi literatüre!..
şarkıların gözü ben seni sevdikten sonra körleşti,
türküler ben seni sevdikten sonra yanıklaştı!..
parmaklarım ben seni sevdikten sonra sarardı,
gözlerim ben seni sevdikten sonra donuklaştı!..
sen,
ben seni sevdikten sonra güzelleştin...
diğerleri,
ben seni sevdikten sonra çirkinleşti!..
yüzündeki çiller,
ben seni sevdikten sonra sana yakıştı...
yanağındaki gamze,
ben seni sevdikten sonra belirginleşti!..
senden sonra bilimin dışına çıktım,
senden sonra çıkmazların içine girdim!..
fallara senden sonra merak saldım,
rüyalara senden sonra kafa yordum!..
sigarayı da,
sigarayı da senden sonra çoğalttım,
bak az daha unutuyordum!..
Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder