19 Haziran 2021 Cumartesi

BENİM BABAM

benim babam;
biraz Şeker Bayramı'ydı,
biraz tel araba,
biraz tahta at!..
benim babam;
biraz taso'ydu,,
biraz Superman,
biraz Kara Murat!..

gümrükten kaçak sigara girmiş gibi hissederdim,
babam eve girince...
hiç spor yapmazdı ama,
görsen ipince!..
senin baban göbek bağladığı zaman ekmeği keserdi mesela,
benim babam ekmeğe zam gelince...
ki bilirsin,
bu memlekette,
altı ayda bir ekmeğe zam gelir!..

senin babanın çek defteri vardı,
"al bu çeki git!"
benim babamın bir tek yevmiye defteri vardı,
defter demeye bin şahit!..
ha bir de,
arka cebinde bir ayna bir tarak...
canım babam ya,
bir kez olsun boy aynasında,
boydan boya kendini göremedi şöyle kasılarak!..

ismiyle yaşadı hep,
ne başkan dendi kendisine,
ne bey dendi!..
Tanrı'nın kanaat notu babama karşı hep kıttı zaten,
aza kanaat etmesi de bu yüzdendi!..

viski nedir bilmezdi de,
iyi çay içerdi ama!..
yeri geldi yırtık giydi,
yeri geldi yama!..
"aman yeri yeri,
kostak yeri yeri!.."

aç gezse de,
tok sallanırdı babam...
her sallandığında,
annem küçük küçük kayısılar toplardı dibinden!..
kocaman elleri vardı,
bir güne bir gün ekmek poşeti düşmedi elinden!..

biliyor musun?
babalar ölünce çok acımasız oluyorlar ama!..
sistematik bir şekilde,
acı çektiriyorlar adama!..
ki bilirsin,
ben oldum olası sisteme karşıyım!..

Mahmut Turan

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder