27 Haziran 2021 Pazar

SUSMA

sen susarsan,
ben de susarım!..
acımı başa sararım bak,
sesimi sonuna kadar kısarım!..
ben susunca,
sesim ta Mısır'a varıyor!..
ekmek bıçağı ağzımda kırılıyor,
annem konuş diye yalvarıyor!..
ben susunca,
mavi gök çöküyor,
kara yer yarılıyor!..
ben susunca,
yılkı atlar ürküyor,
yırtıcı kuşlar birbirine sarılıyor!..
ben susunca,
boya badana dökülüyor,
kapı pencere kırılıyor!..
ben susunca,
Big Bang tekerrür ediyor,
dünya yeniden kuruluyor!..
ben susunca,
içimde kavimler göçüyor,
beynimde şimşekler çakıyor!..
ben susunca,
özlemin koynuna giriyorum sonra,
adım kötüye çıkıyor!..
yanına sokulayım,
masana yanaşayım!..
yalvarırım sevgilim,
konuş ki ben de konuşayım!..
a,b,c 'ler,
elif ba 'lar...
papatyalar,
hindibalar...
sözcülüğümü yapmak için,
gece gündüz çabalar!..
sağlık karnemde iki kırık var,
biri hevesim,
biri kalbim...
Allah'ın takdirini alamadım bu yüzden,
ateş püskürüyor,
annem,
ablam,
abim!..
sanki devrime ben engel olmuşum,
sanki doların ateşine ben odun taşımışım...
sanki feleğin tekerine ben çomak sokmuşum,
sanki toplumsal yaraları ben kaşımışım!..
biz zaten millet olarak,
birbirimizi üzmeye bayılıyoruz...
şu şöyle olmuş da,
bu böyle olmuş da...
iyi de sevgilim,
Almanlar yenildi diye,
biz niye yenilmiş sayılıyoruz?..
Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder