13 Mart 2022 Pazar

SÖZLÜ İMTİHAN

gözlerimin içine bakmadı bir gün,
ellerimi tutmadı!..
ben saçlarımı yolarken,
o kılını bile kıpırdatmadı!..
kıyıp da iğneyi batırmadım yine de,
oysa her yerim çuvaldız izi!..
kaç promil uzaktan baktım da her gece,
bir türlü çift göremedim ikimizi!..
her sabah yeni bir umutla,
insafa gelir sandım!..
bir sonraki sabahı sebatla,
beklemekten usandım!..
beni en çok yoran da,
onunla konuşmaya çalıştığım andı!..
bana göre ağır bir işti bu,
Tanrı'ya göre sözlü bir imtihandı!..
şivem yetmedi melalimi anlatmaya,
lehçem yetmedi!..
iyi Kürtçe'm yetmedi mesela,
güzel Türkçe'm yetmedi!..
ne nimetler teptim peşinden koşarken,
ne fırsatlar kaçırdım!..
bir kere bana gülümseseydi her şeye rağmen,
bu bahar kayısılar yerine ben çiçek açardım!..
Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder