8 Ekim 2017 Pazar

NE GÜZEL BİR PAZAR!

ne güzel bir pazar dedim,
çıktım dolaştım adım adım!..
şehrin altını üstüne getirdim,
gitmedik bir yer bırakmadım...
eski çiçekçiyle konuştum,
genç damada,
yeni geline selam verdim...
Kapalı Çarşı'yı dolaştım,
güneşlenen yaşlılara,
İnönü'nün Heykeli'ne selam verdim...
yeni bir saz gördüm,
teline selam verdim...
eski bir pehlivan gördüm,
beline selam verdim...
önce az az gittim,
sonra uz uz...
baktım,
bir köpek bana bakıyor uyuz uyuz...
güleceksin ama,
köpeğe bilene selam verdim...
anneme mavi mercanlı beyaz bir yazma aldım sonra,
sevdiğime mevsim çiçekleri derledim...
epey yoruldum ama,
epey terledim!..
şehrin yedek anahtarı bendeydi bugün.
ne bir zile bastım,
ne bir kapıyı zorladım...
Allah bana güneş ısmarladı hatta,
ben dostlara çay ısmarladım...
ne güzel bir pazar dedim,
çıktım dolaştım adım adım...
uzun bir araba farı gözümü,
güzel bir kadın aklımı alsa da,
eve dönerken ekmek almayı unutmadım...
aferin ama bana!
adamım değil mi?..



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder