22 Ocak 2020 Çarşamba

BİLMEDİĞİM ÇOK ŞEY VAR BİLDİĞİM

umudumu kese kese,
kısaldıkça kısaldı!..
bıçak kullanmadım keserken,
yok hayır!..
hangi yolları kullandıysam,
hepsi yasaldı!..
yüksek beklentilerim,
düşük modum...
biraz vefasızlığa verdim derken,
biraz şansızlığa...
kala kala,
bir lokma kaldı umudum!..
şimdi,
okula göndersem umudumu,
en ön sıraya oturtur öğretmen...
suç işlese,
cezai ehliyeti olmaz...
kırık kalpler dükkânı açsa,
vergiden muaf olur mesela...
sinemaya gitse,
bilet sormazlar...
otobüse binse,
akbil istemezler...
ana avrat küfür etse ulu orta,
inan bir şey demezler!..
güneşe koysam,
tekrar büyür mü bilmiyorum...
tünele götürsem,
bir ışık görür mü bilmiyorum...
düştüğü yerlerden,
bir daha yürür mü onu da bilmiyorum...
belki benim diyemediklerimdir tüm olanlar,
belki Allah'ın dediğidir...
bilmediğim,
çok şey var...
bildiğim,
umut insanın koltuk değneğidir...
yani ben yetişemiyorum,
yani biri uzatsa ya bana,
yani ne var!..

Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder