12 Ocak 2020 Pazar

YASAKLARA MEYLİM VAR

serseriliğim üstümde yine,
hoyratça bir şekil aldım...
argo konuşup,
teşbihte hata yapmak istiyorum...
izmariti yere atmak,
kırmızıda geçmek,
otobüse arka kapıdan binmek...
zar tutmak,
taş çalmak mesela...
sosyeteye tavır yapmak en çok da,
beyaz yakalıya trip atmak sonra...
tereciye tere satmak,
postacıya posta koymak...
hoş görmemek olan biteni,
kusura bakmak dünya gözüyle...
büyüklerin gözlerinden,
küçüklerin ellerinden öpmek istiyorum...
işten kaytarmak,
sıradakilere kaynak yapmak,
gıcıklaşmak istiyorum bugün...
davetsiz icabet etmek,
abes kaçmak,
işgüzar olmak mesela...
dedim ya,
serseriliğim üstümde yine,
bütün tabuları yıkmak istiyorum bugün...
çamura yatıp pis pis gülmek,
kanunları çiğnemek keyifle...
sağa sola çatmak,
küfretmek gelmişine geçmişine...
zıvanadan çıkmak,
belaya girmek istiyorum!..
tutarsız olmak,
çelişkiye düşmek istiyorum...
mesela,
bir mevlit çıkışı,
bir rakı sofrasına çökmek...
ya da ne bileyim,
arabanın camından kolumu çıkarıp,
bir amcanın şapkasını kafasından çekmek...
düşünsene,
ne eğlenceli olurdu!..
beni bugün mazur görün,
bana bugün ilişmeyin...
sen hey güzel dost,
sen hey leylim yâr!..
serseriliğim üstümde diyorum,
tüm yasaklara meylim var!..

Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder