30 Mart 2020 Pazartesi

KUŞKONDU

sabah sabah,
yaralı bir kuş kondu penceremin pervazına...
yarası olan,
yarası olanı daha çok severmiş ya...
su koydum önüne,
ekmek uzattım ağzına...
kuşkonmaz vardı balkonda,
görmesin istedim,
gövdemi siper ettim...
camı sildim hemen,
su sesi açtım YouTube'dan,
manzarayı süper ettim!..
seyrettim sadece kuşu,
elimi hiç sürmedim...
kuş diliyle konuşmaya kalktım,
öksürük tuttu beni...
yine de,
kaçmasın diye öksürmedim...
kanadında kırık vardı,
gagasında kan...
böyle melul bir bakışı vardı,
böyle yürek burkan!..
belli ki,
taşa tutmuştu biri...
çıkardım bir sigara yaktım,
bir tane de kuşa tuttum gayriihtiyari...
hıh,
hiç kuş sigara içer mi?..
ne bileyim işte,
öyle yaktı ki içerimi!..
çok geçmedi,
topallaya topallaya uçup gitti...
giderken kısık bir ötüşü vardı,
"eksik olma"dediğini anlamaya yetti...
bilmiyorum,
gittiği yer hangi kıyı köşeydi...
yok hayır,
öyle kafeslik kuşlardan değildi,
benim gibi çirkin bir şeydi!..

Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder