23 Haziran 2022 Perşembe

HARABE

adrese dayalı bir kahvede,
alın yazımı okuyorum yine!..
boğa burcundan ayaklarımı sarkıtmışım,
aşağısı uçurum!..
bir lokma bir şey yemiş değilim,
sigara üstüne sigara!..
kamu spotları aydınlatmıyor içimdeki karartıyı,
kalbimde İstanbul Trafiği var!..
ben masanın bir ucunda oturuyorum,
maça kızı bir uçta!..
kahveciyle bugün de pişti olsak da hiç sorun değil,
aynı ucuzluktan giyiniyoruz sonuçta!..
elimde klasik sarı bir kalem,
spor gazetesindeki sarışın kadına bıyık çiziyorum...
spor olsun diye değil ama,
can sıkıntısından!..
gerçi ben öğrenciyken,
oturduğum sıranın üstüne şöyle yazmıştı üst devrelerim:
" sıkı can iyidir, zor çıkar!.."
siz bakmayın ama,
benim boş gözlerle baktığıma!..
tarihi dokusu bozulmamış,
bir sürü şey var saklımda!..
kimse deşmesin diye,
hedef şaşırtıyorum sadece...
yoksa,
bu harabe tıklım tıklım da!..
gümüş sözler var mesela,
altın sükutlar var!..
neyse fazla ileri gidip,
kafanızı şey etmeyeyim...
doldurun çayı,
içecek var!..
Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder