11 Haziran 2022 Cumartesi

YENİLGİNİN ŞİİRİ

saymadım,
bu kaçıncı hafta sonum sensiz,
bu kaçıncı iş günüm...
bilsen,
nasıl huzursuzum,
nasıl üzgünüm!..
çaya,
sigaraya,
şiire değil...
sevgilim,
ben sana düşkünüm!..
bu yüzden çok özlüyorum işte,
bu yüzden çok içiyorum,
bu yüzden hep yazmakla meşgulüm!..
bugün baktırdığım kahve falında,
üç vakte kadar bir ölüm gözüktü bana...
bu satırları da zaten,
hasta yatağımda yazdım ben sana!..
aynaya bakınca,
üç yıla hiç ihtimal vermiyorum...
belki üç ayım kaldı benim,
belki üç haftam,
belki üç günüm!..
tedirginim nicedir,
biçareyim,
müşkülüm!..
kaç gecedir,
annemden helallik almadan yatağa girmiyorum!..
gel artık,
hangi acı'dan baksam,
sonumu hiç iyi görmüyorum!..
dünya hayatı,
başkaları için bir eğlenceden ibaretti,
benim için bir ölüm kalım savaşıydı!..
ne kimseden yardım istiyorum,
ne kimseye el ediyorum!..
an itibariyle,
yenilgiyi kabul ediyorum!..
kalbimden illallah ettim artık,
canımdan bezdim!..
ama şunu bil ki,
başımın üstünde yeri olanlar,
yerlerini terk etmeseydiler,
ben bu savaşı kaybetmezdim!..
Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder