9 Şubat 2017 Perşembe

HİPERAKTİF BİR ÇOCUK

hiperaktif bir çocuğum ben,
bir yerde durduğum yok...
bazen bir çiçeğin özü oluyorum,
bazen bir atın toynağı...
bazen bir suyun gözü oluyorum,
bazen bir şairin geçim kaynağı...
çocukların siparişlerini alıyorum,
kuşların içtimasını...
uçurtmaların havalanmasını sağlıyorum,
gönül tellerinin temasını...
penguenlere yürümesini öğretiyorum,
başaklara dik durmasını...
kızlara okumasını diretiyorum,
işçilere oturmasını...
köpeklerin dişlerini fırçalıyorum,
kedilerin patilerini boyuyorum...
bebelere incir sağıyorum,
ninelere mandalina soyuyorum...
rüzgâr çıksa kaygılanıyorum,
yaprak düşse duygulanıyorum...
adli sicil kaydım bulunmuyor,
bir tek aşktan yargılanıyorum...
her pencereden bakıyorum,
her camda parmak izim var...
bütün dünyayı kucaklamak istiyorum,
babama verilmiş sözüm var...
küçük lokma yiyorum,
büyük konuşuyorum...
yaşıma göre istihdam edilemiyorum,
boyumdan büyük işlere kalkışıyorum...
ellerim paramparça olmuş,
dizlerim yara bere içinde...
ziyanı yok ama,
iyileşirim kısa bir süre içinde!..
pasif direnişler bana göre değil,
hiperaktif bir çocuğum ben dedim!..
cezaysa çektim fazlasıyla,
bedelse ödedim!..

Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder