16 Mayıs 2017 Salı

GELSEYDİN

gelseydin,
nem varsa paylaşırdım senle...
kırk derecelik ateşimi paylaşırdım mesela,
kırk düğümlük boğazımı,
kırk yıllık yorgunluğumu...
kaçırdığım fırsatları paylaşırdım senle,
bindiğim alametleri...
yediğim kazıkları sonra,
içtiğim yeminleri...
gelseydin,
yediğim içtiğim benim olurdu hatta,
gördüğüm şeyleri paylaşırdım senle...
tuttuğum günlükleri mesela,
yazdığım şiirleri paylaşırdım...
sabır taşımı,
sır küpümü...
yarım ağız gülüşlerimi,
yerel ağız kargışlarımı...
memleket hakkındaki düşüncelerimi belki de,
ilerisi için çekincelerimi paylaşırdım senle...
gelseydin,
kopardığım erikleri,
bağladığım ışkınları paylaşırdım...
kar gibi çarşaflar sererdim sana,
odamı paylaşırdım senle...
yani gelseydin diyorum;
oturduğum sandalyenin bir kısmını,
annemin kızlık soyadının tamamını paylaşırdım senle...
gelmedin,
bir başıma bölündüm,
bir başıma dağıldım ben de!..



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder