21 Nisan 2018 Cumartesi

BU ŞEHİRDE HAYIR YOK!

bohçayı mohçayı boş ver,
al kitaplığını kaçalım bu şehirden!..
bu şehrin havası hem kirli  hem nemli,
baksana vıcık vıcık oldum!..
bu şehirde insanlar için para aşktan daha önemli,
bu şehrin insanlarına gıcık oldum!..
bildiğim bir yer yok ama,
çocuklardan haberler alırız,
kuşların ağzını yoklarız...
olmadı;
bisikletimiz nerde zincir atarsa,
orda konaklarız...
olmaz deme,
olur zorlarsak imkanları!..
hem belki narpuz katmeri de yeriz yolda,
sen seversin salaş mekanları...
kırk şafak sökeriz gökyüzünden anarşik tarafımızla,
kırk ikindi ıslanırız...
yorulursak onun da kolayı var,
yol üstü bir okulun istinat duvarına yaslanırız!..
yolun sağ tarafına sen bakarsın yol boyu,
sol tarafına da ben...
nerde yaşamaya karar kılarsak,
oranın nüfus tabelasındaki rakamı,
gözlerine sürme çektiğin kalemle iki kişi çoğaltırız...
al kitaplığını,
kaçalım diyorum bu lanet şehirden!..
belki gelincik yaprakları patlatırız elimizin sırtında,
belki bir güvercinin kanadını sağaltırız...
belki de 8- 5 şiir okur şarkı söyleriz yeni hemşehrilerimize,
fark etmez sivil olmuş öğrenci olmuş...
bu şehirde hayır yok inan bana,
bu şehir ci olmuş!..



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder