22 Mayıs 2020 Cuma

NASIL BİR ÇAĞA DENK GELDİM?

nasıl bir çağa denk geldim,
inan hiç bilmiyorum!..
denk gelmemek için,
hangi mantıktan yola çıktıysam,
yolda kaldım her seferinde...
ışık tünelin ucunda değil baktım gelirken,
ışık aslanın gözlerinde!..
ne şanssız,
ne şanssız bu çağda doğanlar!..
karınca kumuyla,
yoğurt mayalarmış eskiler...
karınca kumu,
kum fırtınası şimdilerde...
dam üstünde ne varsa heba oldu bu fırtınada,
reçel, pekmez, salça...
ekmeğe sürülecek,
bir tek çikolata var anca!..
yerde yatılı bulgur küfleniyor çok geçmeden,
havada asılı soğanlar...
nasıl bozulmasın,
nasıl bozulmasın bu çağda doğanlar?..
saksının yerini vazo tutmuş artık,
parfüm kokuyor naylon çiçekler...
yazık,
fast food yetişen nesiller,
nesiller boyu iğdenin kokusunu bilemeyecekler!..
daha tez büyüse de,
daha tez kırılıyor şişme fideler...
kapanı daha mertçe buluyor zamane fareleri,
kuşlar da sapan için aynı fikirdeler!..
gdo'lu olduğu için,
artık şans getirmiyor dört yapraklı yonca...
çocuklar çıplak ayakla gezerken,
tırtıllar kahverengi bot giyiyorlar kış boyunca!..
her cuma namazını müteakiben,
Soraya taşa tutuluyor mesela,
bir çift göze tutulmak varken...
sığmak için,
ayakları karnına çekmek şart oldu,
yer yatağına uzanırken!..
kimi çimde yatarken,
kimi betonda...
kimi villadan ahkâm kesiyor keskin bir dille,
kimi Hilton'da!..
acısı geçmiyor hiçbir şeyin zamanla,
acı yerleşik hayata geçmiş dilde...
patlıcanın bile acısı geçmiyor tuzlu suda bekletince,
lekeler bile inatlaştı o değil de!..
Ozon'u delmişler de,
asfaltı yamamışlar...
gül dermeyi geçtim,
rızasız bahçede ağaç koymamışlar!..
hiç kimse bir şey yapmıyor,
herkes sadece üzülüyor...
biraz ferahlasın diye,
hangi başa kurşun döksen,
o baş kurşuna diziliyor!..
kirişler taşıyamıyor artık,
evlerdeki ağır yükü...
turnalar da semah dönmüyor artık,
turnalar gittiği yerden dönmüyor çünkü!..
büyüğünü küçüğünü bilmiyor kimse,
hiç düşündünüz mü neden?..
yapay zekâya,
sevgi saygı kodlanmıyor da ondan!..
ah ki,
ne ah!..
tutmayan elimdi vaktinden önce,
dökülen dişimdi...
bu yüzden olsa gerek,
bana en sıcak gelen türküler,
benim içimi en çok titreten türküler şimdi!..



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder