21 Temmuz 2022 Perşembe

COĞRAFİ ACILAR

senin adına sevindiğim gün,
kendi adıma mevlit okuttum ben!..
gözlerim alaylı bir dalgıç şimdi,
ellerim yüzyılın yasını tutuyor!..
kalbim Kütçe'yi öğrendi,
saçlarımda yaprak dökümü!..
biz seninle,
yan yana bir film bile izleyemeyiz artık!..
ortak bir arkadaşımız bile yok,
aynı davetiyede adımız nasıl olsun?
havam eksi bin beş yüz,
hayallerim evsel bir atık!..
tavşan kanı çay da içmiyorum eskisi gibi,
bildiğin Ankara Asfaltı!..
tütünü de iyice bozdular,
her gün bir saat de fazladan öksürüyorum...
sabah sekiz,
akşam altı!..
sana yanlış öğretmişler sevgilim,
hay ben senin coğrafya öğretmeninin!..
dünyanın en fazla yağış alan yeri Hindistan tarafları değil,
dünyanın en fazla yağış alan yeri benim yanaklarımdır!..
hem,
dünyanın en çok kan dökülen yeri de Ortadoğu falan değil!..
dünyanın en çok kan dökülen yeri benim içerimdir!..
Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder