21 Ağustos 2022 Pazar

NEDEN?

neden ağzımın tadı yok,
neden burnuma iyi kokular gelmiyor?
neden duyduklarım hiç hoş değil,
neden gözlerimin içi gülmüyor?
kimseye el etmiyorum nicedir,
kimseye ses etmiyorum!..
öldüm mü ne,
neden kimseye karşı bir şey hissetmiyorum?
nasıl böyle oldu bilmiyorum,
beş duyu organım da afiyette oysa!..
merak ediyorum sadece,
isyan değil bu,
tövbe haşa!..
hafta sonlarını iple çekerdim eskiden,
yaz tatilini halatla!..
kaç hafta sonu geçirdim,
pazartesiden farkı yok!..
bu yaz tatilini de yok say,
bunu da atla!..
günlerce Nazım okudum mesela,
defalarca Al Yazmalım'ı izledim!..
yine de kimseye hasret kalamadım,
birini özlemeyi özledim!..
neden ateş boğuyor beni,
neden su yakıyor!..
neden herkes elinde hesap makinesiyle dolaşıyor,
neden çilek yesem ağzım soğan kokuyor?
şarkı eski şarkı değil,
gazel eski gazel değil!..
gerçekten anlamıyorum,
neden hiçbir şey eskisi gibi güzel değil!..
daha söylenecek,
bir sürü şey var da!..
fazla söylenmeden,
sürüden ayrıldım Tanrı'm,
kurt kapsın beni!..
Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder