19 Kasım 2017 Pazar

YANIK KOKUSU

şuramda bir yanık kokusu geliyor,
tam da sol mememin hizasında...
bu bir yanık da değil,
bu bir yangın esasında!..
bir yangın ki,
ne kontrol altına alınabilir,
ne söndürülebilir!..
bir yangın ki,
bitmez tükenmez bir enerjiye sahip,
bir ömür boyu sürdürülebilir!..
bir yangın ki evlerden uzak,
bir yangın ki düşman başına!..
bir yangın ki itfaiyenin giremeyeceği bir yerde,
bir yangın ki imdatlar boşuna!..
gece ıslak battaniyeler örtüyorum üstüne,
gündüz ıslak kazaklar atıyorum...
gece gündüz uğraş veriyorum,
bana mısın demiyor!..
daha İsrafil sur'u çalmadı,
daha kıyamet kopmadı sanırım...
hani ben çocukken karınca dövüştürdüm diye,
hani ben öbür dünyada yanacaktım Tanrım?..
yıkanmamış ateştir,
küllenmemiş hardır...
Tanrım ne iş,
Tanrım hayırdır?..



Mahmut Turan



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder