30 Ağustos 2021 Pazartesi

SEN GELMEDİN ÖMÜR GİDİYOR

kaç yıl oldu görmedim seni,
bilsen nasıl özlüyorum!..
kimi dinlesem seni işitiyorum inan,
kime baksam seni izliyorum!..
sen giderken diş çıkaran çocuklar,
şimdi İngilizce'yi sökmeye başladı...
sen giderken yeni filizlenen kayısılar,
kaçıncı defa çağala dökmeye başladı!..
senden sonra,
yılanlar kaç defa gömlek değiştirdi,
ağaçlar kaç defa budandı...
şehre kaç defa eşkiyalar indi,
köye kaç defa domuzlar dadandı!..
kesintisiz eğitim sekteye uğradı mesela,
paradan altı sıfır atıldı...
çözüm süreci akamete uğradı,
Türksat tarafından uzaya uydu fırlatıldı!..
tekel ürünlerinden alınan vergiler kaç defa arttırıldı,
dünyanın anası kaç defa satıldı!..
küçük şehir büyüdü,
su faturaları daha yüksek gelmeye başladı...
bizim külüstür hurdaya çıktı,
sabit saat uygulaması başladı!..
dünyanın ekseni biraz daha kaydı,
ekolojik denge biraz daha bozuldu...
doların ateşi epey yükseldi,
komşular arasında gereksiz yere lec çıktı...
Güdük Necmi kansere yenik düştü,
Recep İvedik bilmem kaç çıktı!..
annemde tansiyon çıktı sonra,
bende anemi başladı...
Suriye karıştı mesela,
Türkiye'de partili cumhurbaşkanlığı dönemi başladı!..
biz yeni bir eve taşındık senden sonra,
teyzem dünyasını değiştirdi!..
gözlerime duman çöktürdü zaman,
saçlarıma aklar düşürdü...
benden büyükler bile,
bana abi diyor...
sen gelmedin bak,
ömür gidiyor!..

Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder