17 Ağustos 2021 Salı

SEN NE YAP BİLİYOR MUSUN?

sıcağı acayip derecede seven biri olarak,
iliklerime kadar üşümek istiyorum!..
dert çok,
sıkıntı büyük!..
başımdaki bütün dertleri,
içimdeki bütün sıkıntıları,
titreme yoluyla düşürmek istiyorum!..
belimi büktü artık,
canımı sıktı bu yük!..
bazısını öksürmek mesela,
bazısını hapşırmak istiyorum!..
o kadar üşüyeyim ki diyorum,
böyle ellerim anahtar tutamasın,
böyle ayaklarım adım atamasın!..
kanım yürümesin de katiyen,
rengim isterse uçsun!..
dişlerim birbirine değsin soğuktan,
ciğerlerim birbirinden ayrılsın,
beynim bir güzel uyuşsun!..
ne kimseye gel etmek sonra,
ne kimseyi düşünmek istiyorum!..
baksana,
bir yere gittiğim yok nicedir,
işimi yapmış değilim!..
saatlerdir aynı yere bakıyorum,
gözümü kırpmış değilim!..
sanki,
hayati bir sınava girmişim de,
hiç netim yok!..
yerim çoktan kapılmış belli,
arkamda yergim yok,
yanımda methim yok!..
say ki,
bir tül perdesiyim şu aralar,
bir güneşlik kadar kıymetim yok!..
tül perdesi güneşlikten daha pahalıdır,
tül perdesi güneşlikten daha çok kullanılır oysa...
bana öyle geliyor ki,
ki hislerimde kolay kolay yanılmam ben,
pek hayırlı bir akıbetim yok!..
en acısı da onsuz çay,
en kötüsü de onsuz masa...
sen ne yap biliyor musun gönlüm,
sen bir sigara daha yak olmazsa!..

Mahmut Turan 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder