5 Ağustos 2021 Perşembe

HAL-İ PÜRMELAL

neyim var neyim yoksa,
hepsini onunla üleştim...
o aldı başını gitti,
ben daha da kötüleştim!..
ağrıyan başım,
titreyen elim...
TDK'yı aciz bırakır,
hal-i pürmelal'im!..
biber gazı sıkılmış sanki,
hayatımın her anına...
kime içimi döksem,
beyaz peynir dilimler yanına!..
iki yetişkin insan gibi konuşuyorum,
içimdeki çocukla...
gittiği yere gidemeyiz diyorum,
ne otobüs,
ne uçakla!..
hani verilen sözler,
hani yapılan akitler?..
temiz çarşaf aramıyorum artık girdiğim yatakta,
sorularıma cevaplar arıyorum,
uyumaya çalıştığım vakitler!..
renkli bir kıyafet giymiş değilim,
tabağımı bitirmiş değilim,
o gittiğinden beri...
kendisiyle uzaktan ağlaşıyorum,
hayaliyle ruberu...
yıkılan hayallerimin yerine,
yeni kat çıkmış müteahhitler...
birinde Stalin oturuyor,
birinde Hitler!..
sorgulamasam yalnızlığı,
kaderci olabilsem...
onsuz da yaşanır elbet,
ah bunu bilebilsem!..
hep bir endişe içindeyim,
hep bir gerilim!..
değer mi bilmiyorum,
o benim adımı unutmuştur şimdi,
ben onun ayakkabı numarasını bilirim!..

Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder