17 Nisan 2017 Pazartesi

KENDİMİ BİLDİM BİLELİ

ben kendimi bildim bileli,
bir kibrit kutusu vasati kırk çöptür,
pi sayısı üç nokta on dört olarak alınır...
aynı koltuğa iki karpuz sığmaz,
bir pakette yirmi adet filtreli sigara bulunur!..
askeri bölgede fotoğraf çekmek yasaktır,
alkol bütün kötülüklerin anasıdır...
yere tükürmek ayıptır,
okulda sigara içmek disiplin suçudur!..
ben kendimi bildim bileli,
oğlan dayıya çeker,
kız halaya...
ben kendimi bildim bileli,
Fenerbahçe'ye iyi bir hoca lazım,
çevre yolunun altı hep aynı mesela!..
enflasyon hep yüksek sonra,
döviz kuru hep aynı...
siyasiler hiç değişmedi,
Nükhet Duru hep aynı!..
ben kendimi bildim bileli,
sigaram hep bandrollüdür,
hayallerim hep kaçak!..
ben kendimi bildim bileli,
annem diyor içme şu zıkkımı,
babam diyor bu memleketin hali ne olacak?..
ben kendimi bildim bileli,
Ahmet Kaya dinliyorum,
Ahmed Arif okuyorum...
adresim hep aynı,
telefon numaram hep aynı...
gittiğim berber hiç değişmedi,
takıldığım kahve hiç değişmedi!..
sen diyorum,
sen de değişmezsen iyiydi!..
şimdi bir şeyimiz yoktu bizim,
şimdiye bir kızımız vardı!..
Mahmut Turan


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder