31 Aralık 2016 Cumartesi

NOEL BABA

Noel Baba!
bana ne getir biliyor musun?
bana ayakkabılarımı bağlamayı öğrendiğim gün ki özgüvenimi,
bana okula başladığım ilk senemi getir!..
ilk oyuncak arabamı mesela,
on beş yaşımdaki azmimi getir!...
hep alnından öptüğüm kızı,
kuşlar çizdiğim ilk resmimi getir!..
akademik ünvanlar,
kariyer sıfatları kulağıma hiç hoş gelmiyor.
bana çocukluk arkadaşlarımın ağzındaki ismimi getir!..
anahtar olarak kullandığım selamlarımı,
bana senet olarak kullandığım sözlerimi getir!..
kırılan kalbim için bir tamirci,
bana bozulan gözlerimi getir!..
suni dostluklardan hiç haz almıyorum biliyor musun?
bana kadir kıymet bilen insanları getir!..
çiçeksiz neşesiz ayların sonu zor geliyor,
bana 23 Nisan şiirlerindeki nisanları getir!..
şu koltuklarda hiç rahat edemiyorum mesela,
bana köy kilimlerini,
bana Hereke Halıları'nı getir!..
al götür şu mütareke yıllarını,
bana memleketin kurtuluş hallarını getir!..
örfü getir sonra,
bana adeti getir!..
şu kanı,
şu gözyaşını torbana koy da götür,
bana asr-ı saadeti getir!..
sonra Noel Baba,
sonra eskisi gibi hepimizi saran babamın kollarını getir!..
bak otoyollarda çok kaza oluyor mesela,
bana çiçekli bahçemizin yollarını getir!..



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder