20 Aralık 2016 Salı

ÖTEKİYİM BEN

boşuna uğraşmayın,
ben ıslah olmam!..
modern dünyanın,
çarpık bir kentiyim ben...
ülkemin kamburu,
belanın ta kendiyim ben...
birinci sınıf vatandaş değilim,
protokolde yerim yok...
çok çok aşağılardayım,
ne birim,
ne ikiyim ben...
asıl değilim diyorum,
bildiğin ötekiyim ben...
standart dışıyım,
gümrükten geçmem...
bir çıbanın başıyım,
kolay kolay iyileşmem...
kurutulması gereken bir bataklığım,
iz bırakan bir çamur...
üste sıçrarım,
adama bulaşırım...
dikiş tutmaz yarayım,
kana karışmış irin...
hassas bir meseleyim,
derin mi derin...
paraya çevrilmem ben,
ihale bitirmem...
zarar ziyanım ben,
rant getirmem...
kentsel dönüşüm kapsamına girmem,
göçebe bir hayatım...
bir silahım var hepsi hepsi,
bir atım...
öyle gelişmiş falan değil,
bir atım...
saray bilmem ben,
dam bilmem...
aranıza almayın beni,
yol bilmem,
yordam bilmem...
bir günah keçisiyim ben.
yükleyin günahlarınızı,
bir uçurumdan atın...
yavrum yetişir zaten,
yeni günahlar katın!..
beni boş koyun siz,
alın doluyu götürün...
yiyin,
için,
bitirin...
iyice bir doyun...
bana hiç bırakmayın,
dibini iyice sıyırın...
açım ama,
tokum ben...
alın alın buyurun!..
zaten,
kayıtlarda yokum ben...
benden bir cacık olmaz,
hiçbir şeyim ben...
ne katık olur,
ne zahire...
ne Tahir olur,
ne Zühre...
adamdan sayılmam ben,
beni koymayın bir yere...
ne evvele yakışırım,
ne ahire!..

2 yorum: