24 Aralık 2017 Pazar

BU SABAH

bu sabah,
bazı isimlerin elinden tuttum,
bazı isimlerin de koluna girdim aklımdan geçirdim...
el sıkıştım tek tek,
sarıldım hepsiyle...
sevgilerimi kucakla sundum,
saygılarımı tepsiyle...
kimine şiir okudum eskisi gibi,
kimine sigara tuttum,
kimine çay içirdim...
kimi okuyordu hala,
kimi daha evlenmemişti benim gibi,
kimi çoktan çağa çoluğa karışmıştı...
kiminin gittikçe gençleştiğini gördüm,
kiminin saçları ağarmıştı,
kiminin yüzü kırışmıştı...
bazıları başımdaki duman da olsa,
bazıları içimdeki kor da olsa...
keşke dedim,
keşke bazıları şimdi burda olsa!..
kendi kendime konuşurken epey yoruldum,
kendi kendime susarken epey zorlandım...
bilseniz nasıl sıkıldım,
bilseniz nasıl darlandım!..
sitemlerimi ilettim ara ara,
üzüntülerimi belirttim gah...
hüzün çadır kurdu yüzüme,
özlem karargah...
görmüyor musunuz sesimin nasıl titrediğini,

görmüyor musunuz sözcüklerimin nasıl üşüdüğünü?..
biliyorsunuz,
ellerim güçsüzdür benim,
tırnaklarımı da yeni kesmişim üstelik,
biriniz hayrına çözsün boğazımdaki şu düğümü!..



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder