31 Aralık 2017 Pazar

TAKVİMİN SON YAPRAĞI

duvardaki takvimin,
son yaprağını da kopardım bugün...
koca bir yılı daha,
geride bıraktım böylece...
geride bıraktığım yıllar kaç oldu bilmiyorum,
bir ara oturup saysam iyi olacak...
her ne kadar geride bıraktım desem de,
önümde dağ gibi duruyorlar aslında...
bir yıl daha yaşadım diye sevinsem mi şimdi,
bir yıl daha acı çektim diye dövünsem mi şaşırdım kaldım...
kahkahaya boğulduğum anlarda kaldım mesela,
hıçkırığa boğulduğum saatlerde...
yeni yıla nerede gireceğime de,
henüz karar veremedim...
belki evde oturur,
mandalina soyar,
televizyon izlerim...
kalanları ararım,
gidenleri özlerim...
belki de bir meyhaneye iner,
çatlayana kadar içerim...
iki belki arasında gidip geliyorum şu an,
iki belki arası ne kadar da birbirlerine uzak!..
bu yılki acemilikler gözümün önüne geliyor,
bu yılki ustalıklar...
bu yıl atlatılan kazalar mesela,
bu yıl geçirilen hastalıklar...
yeni yıla,
en bir sevdiklerimle girmek isterdim...
bir başınayım oysa,
bir kalpına...
sapına kadar hüzünlüyüm,
Allah'ına kadar yalnız!..
şerbet verdiydim,
nabız yokladıydım...
nereye kayboldular bilmiyorum,
ben böyle günler için,
birkaç arkadaş sakladıydım...
yıl sonu hesaplarımı kapattım az önce,
zarar gösterdi mizanım...
ben bu açıkları nasıl kapatırım bilmiyorum,
ı don't know yani,
ez nızanım...
yeni yıldan,
benim de birtakım beklentilerim var elbet!..
kendim için bir şey istiyorsam namerdim,
insanlığın kurtuluşu benim bütün derdim!..
analar ağlamasın,
çocuklar gülsün istiyorum!..
savaş gitsin,
barış gelsin istiyorum!..
yıl içinde kırdıklarım varsa,
yıl sonunda özür dilerim hepsinden!..
bütün acılarımın kaynağında,
benim iyi niyetlerim yatıyor...
ne kimsede bahane ararım,
ne kimseyi suçlarım...
özür dilerim kederle ağarttığım saçlarım,
özür dilerim tütünle sararttığım parmak uçlarım!..
belki bu yıl o yıldır,
belki bu yıl kapanır yaralarım,
belki bu yıl gelir beklediklerim...
iyi yıllar anneciğim,
iyi yıllar babacığım,
iyi yıllar sevdiğim,
iyi yıllar sevdiklerim!..



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder