23 Aralık 2017 Cumartesi

MURAT DA BİR İNAT DA

her akşam,
aklıma kötü şeyler gelir,
bana iyi akşamlar diler...
ellerinde isyan bildirileri,
çantasında kağıt mendiller...
boğmak için hıçkırıklar önerirler bana,
yaralamak için parça tesirli melodiler...
öksürük tutmaya çalışsa da beni,
tütüne koşarım inatla...
murat da bir derim,
inat da...
içerim,
içerim,
içerim...
kalbimle sıkı bir pazarlığa girerim,
uyuşana kadar içerim...
sonra büyük bir şişe dikerim kafama,
çok geçmez kafamda cam parçaları yeşerir...
bakir canım bir sıkıntı peydahlar terk etmiş birinden,
içimde yüklü biri gece vakti toprak aşerir...
bu akşam,
bütün giriş çıkışları kapatılsın bu şehrin!..
bir akşam da,
aklım evde kalsın istiyorum!..
bir akşam da bir damarda dursun kan,
bir akşam da bir yaraya toplanmasın kanla irin!..
ne o her akşam her akşam,
ne o bana gelmeler?..
ne o karamsarlığa itmeler,
ne o umuda çelmeler?..



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder