29 Aralık 2017 Cuma

ÇEYREK BİLET

Yılbaşı geldiğinde,
Bir çeyrek bilet alıyorum her sene…
Bir şey çıkacağına inandığımdan değil de,
Sırf adet yerini bulsun diye,
İnan öylesine!..

Bazen boğazımdan kısıp alıyorum,
Bazen de sigara paramı veriyorum…
Gerçekten de adet yerini buluyor,
Her yeni yıla eski adetlerle giriyorum…
Eski şansızlık,
Eski yokluk,
Eski hüzün…

Bazen amorti çıkıyor kazara,
Bir mutlu oluyorum ki nasıl!..
Kaybettiğim eşeğimi geri bulmuş gibi oluyorum.
Gün boyu ıslık,
Gün boyu keyif,
Gün boyu fasıl!..

Bugün yine gittim,
Bir çeyrek bilet aldım...
Paramla biraz heyecan yaptım yani,
Paramla biraz hayallere daldım...

Ben istemiyorum öyle katlar yatlar alayım,
Ben istemiyorum memuriyeti bırakıp ticarete atılayım!..
Bir ev parası istiyorum en fazla,
En azından kiradan kurtulayım!..

Tam bilet alan,
Tam hayal kursa gerek!..
Ben hep çeyrek bilet alıyorum,
Benim hayallerim bile çeyrek ulan,
Benim hayallerim bile çeyrek!..



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder