27 Aralık 2017 Çarşamba

ÖNÜM ARKAM SOBE OLSUN!

bana ne gün batmış,
bana ne gün aymışsa!..
bana ne ekolojik denge bozulmuş,
bana ne dünyanın ekseni kaymışsa!..
umrum değil artık;
gecesefaları,
ucu yanmış aşk mektupları,
meyhanelerin inleyen nağmeleri!..
umrum değil artık;
cari açıklar,
yıl sonu bilançoları,
muhtasar vergi beyannameleri!..
kuşun pençesindeyim benzetmek gibi olsun,
kurdun cebindeyim!..
umrum değil hiçbir şey,
ben canımın derdindeyim!..
yanık yüreğimdi,
dertli başımdı...
ben o eski ben değilim artık,
taşı sıksam avuçlarım kanar şimdi...
yerli korkularım var benim,
yersiz kaygılarım...
dışardan bir ses duysam,
içerden patlama algılarım...
dostum düşmanım olmuş,
sevdiğim kız bacım şimdi...
bırak bir hal hatır sormayı,
bir selama muhtacım şimdi!..
hani askerdeki tertibim,
hani okuldaki devrem?..
hani uzak akrabam,
hani yakın çevrem?..
kısır olsun,
gebe olsun!..
gördüm benden kaçanları,
önüm arkam sobe olsun!..



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder