15 Nisan 2020 Çarşamba

HANE HALKI

bu akşam,
topladım bütün hane halkını...
hepsinin,
bir güzel verdim hakkını!..
hane halkı diyorsam,
öyle anne baba çocuklardan mürekkep,

çekirdek bir aile falan değil...
radyo televizyon işte,
koltuk kanepe filan!..
sigaradır sonra,
çakmaktır,
kül tablasıdır...
radyoya dedim,
duyduklarım hiç hoşuma gitmiyor bu ara,
bak antenini kırarım senin!..
televizyona dedim,
hiç iyi bir görüntü sergilemiyorsun farkında mısın?
kumandanı duvara fırlattırma şimdi bana!..
koltuğa dedim,
bir rahat vermedin gitti,
yerini değiştirme zamanın geldi senin,
sen dur sen dur!..
kanepenin üstüne gitmedim fazla,
annemin himayesindeydi çünkü,
sosyal mesaj verdim sadece...
koltuğum sana söylüyorum,
kanepem sen anla misali!..
sigaraya dedim,
para yetiştiremiyorum artık sana,
fiyatını denk al biraz!..
parliament marliament dinlemem valla,
zaten Amerika'ya gıcık oluyorum!..
(bu arada,
kahrolsun kapitalizm!..)
çakmağa bir şey demeden,
parladı hemen...
yaklaşma dedi,
yaklaşma yakarım!..
kes lan dedim,
sen anca benim sigaramı yakarsın!..
kül tablasına dedim,
o halin ne öyle,
çöplüğe dönmüşsün?..
cevap verme fırsatı bile tanımadan,
bütün hıncımı onda çıkardım...
ne yaptım biliyor musun?
vücudunda tam yirmi tane filtreli sigara söndürdüm!..
sen bakma benim duygusal şiirler yazdığıma,
ben bazen çok acımasız oluyorum!..
daha önce söylemiş miydim bilmiyorum,
ben tam dört dil biliyorum...
Türkçe, Kürtçe, İngilizce, Eşyaca...
İngilizce'm,
o kadar iyi değil ama...
mesela ;
C harfi nerede K olarak,
nerede S olarak okunur tam bilmiyorum...
bazen karıştırıyorum,
cola'yı sola diye okuyorum...
cıtroen'i de,
kitroen olarak...
neyse,
konumuz bu değil!..
eee sen ne yapıyorsun,
gezmeye devam mı?..



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder