18 Ocak 2017 Çarşamba

BEN ÖLÜRSEM

ben ölürsem,
tek sebebim sensin,
bu böyle bilinsin!..
ne tüberküloz öldürebilir beni,
ne difteri...
bir ipucu bulmak için,
üstümü falan aramasınlar boşuna!..
bir cebimde elektrik faturası çıkar,
öbüründe yevmiye defteri...
ben ölürsem,
tek sebebim sensin,
bu böyle bilinsin!..
ne otopsi raporu istensin,
ne olay yeri incelensin!..
otopsi raporunda içime attıklarıma rastlanır bir tek,
olay yerinde çok sayıda sigara izmaritine...
ben ölürsem,
tek sebebim sensin,
bu böyle bilinsin!...
ne üstüme karanfiller atılsın,
ne ortalık velveleye verilsin!..
yönüm sana döndürülsün yavaşça,
bütün gözler sana çevrilsin!..
ben ölürsem,
tek sebebim sensin,
bu böyle bilinsin!..
ne üzerim örtülsün,
ne suçu başkası üstlensin!..
ben ölürsem,
tek sebebim sensin diyorum,
bu böyle bilinsin!..
ne anneme başsağlığına gelinsin,
ne düşmanlarımın üstüne gidilsin!..
ismim bir mezarlığa verilebilir mesela,
kazandığım ilk para askıda ekmek için bir fırına yatırılabilir,
son şiirim temize çekilebilir!..

Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder