17 Ocak 2017 Salı

ÖZLEMEK

şimdi dilbilimcilere sorsan,
ÖZLEMEK soyut bir kelime derler...
neymiş efendim;
elle tutulmazmış da,
gözle görülmezmiş de falan filan...
ya şu ellerimdeki sarılık ne,
ya şu gözlerimdeki morluk ne ulan!..
feryat figan etmelerim,
yutkunarak konuşmalarım,
dalıp dalıp gitmelerim?..
derin düşüncelerim sonra,
sığ benzetmelerim?..
bence dilbilimciler bir şey bilmiyor,
bence ÖZLEMEK somut bir kelimedir...
onlara kalsa insan çayla sarhoş olmaz mesela,
onlara kalsa bir gün yirmi dört saattir...
onlara kalsa bugün salı,
onlara kalsa saçmalıyorum yine,
pek de umursamamalı!..
hıh,
bir de dilbilimcilermiş!..
dil tarihten ayrılır mı hiç,
siz önce gidin tarih öğrenin biraz!..
kim sevdiğini özlediği için,
kim zindanda gün gün gerilemiş...
kim bu özlemini gidermek için,
kim çölde sürünerek ilerlemiş...
yukarıda söyledim,
aşağıda yine söylüyorum bakın!..
ÖZLEMEK,
somut bir kelimedir...
kimse bana,
soyut moyut demesin sakın!..
ne mırın kırın edin,
ne de sızlanın!..
gözle göremiyorsanız gözlüğümü vereyim,
elle tutamıyorsanız bir maşa kullanın!..


Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder