30 Kasım 2016 Çarşamba

BABAM BENİM

gözlerinde hep çocuk kaldığım, 
gözlerimde büyüyen adam. 
veli nimetim benim.
başım,
gövdem,
elimdir o...
rüştümü ispatlasam da, 
her yaşta velimdir o...
koca yürekli koca babam, 
tehlike anında sığınağım... 
evim,
köyüm,
kasabam...
dünyanın en güçlüsü, 
benim şikayet mercim...
koçum benim,
benim vücut direncim...
almadan verdi hep, 
bizi başına taç etti...
ömür boyu özveri,
sayılmaz ki kaç etti...
ne ekmeğe, 
ne namerde muhtaç etti...
bir bedende birkaç boğaz, 
çalış çalış yine de az...
bazen günde on beş saat, 
bazen yirmiye çıkar... 
belki birkaç ekmek, 
belki bir yevmiye çıkar...
tek derdi ailesi. 
hepsini bir tutar, 
kimseye yok hilesi... 
başımızdan eksik olmasın, 
yol başçımız kendisi...
benim yakışıklı babam, 
çocukların tonton dedesi...

bizden tek isteği;
efendi oğlu,
namuslu kızı olsun...
biz ondan razıyız, 
Allah da razı olsun!..

Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder