29 Kasım 2016 Salı

SENDEN ÖĞRENDİM

onca okul,
tonla kitap okudum ben...
öğrendiklerimin hiçbiri,
bir gram işime yaramadı günlük hayatta...
üçgenin iç açılarının toplamı yüz seksen olmasa da olurmuş yani,
iç acılarımın toplamını bana öğretselerdi ya!..
de ayrı yazılmasa kıyamet mi kopacak şimdi,
pi sayısını beş alırsak batar mıyız?..
annem ekinoksları bilmez mesela,
yedi çocuğunu izohipsler mi büyüttü?..
kiramı Keynes Teorisi mi ödüyor her ay,
faturamı Ohm Kanunu mu?..
gayrı safi milli hasılada benim payıma zırnık düşmüyor,
ulusal yüz endeksten bana ne!..
hıh!
suyun kaldırma kuvvetini öğrendim de ne oldu sanki?
bak bir sözü bile kaldıramıyorum şimdi!..
yaş problemlerinin psikolojik sonuçlarını öğretmediler hiç,
iki farklı şehirdeki özlemlerin adı bile yoktu müfredatta.
hangi hızla gidilse,
hangi noktada buluşulur,
inan hiç bilmiyorum...
varoluşçu filozoflar hangi sıkıntımı çözdü ki,
Pavlov'un köpeği halden ne anlar?..
Kant'a göre mi ağlamalı şimdi,
Marks'a göre mi gülmeli?..
babama söyleyeceğim;
beni okuldan alsın,
beni sana versin!..
çatal bıçak tutmayı senden öğrendim,
aklımı yemeyi senden...
haddimi hesabımı senden öğrendim mesela,
yarı çapımı senden...
susmayı senden,
hasreti sonra,
beklemeyi senden...



Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder