30 Kasım 2016 Çarşamba

BÖLÜNEREK ÇOĞALIYORUM

parça parçayım şu sıralar.
ben başka yerdeyim,
kafam başka yerde...
gözüm arkada da,
kalbim bilmiyorum şimdi nerde...
kendimi bıraktım iyice.
dış güveyinden kötüyüm,
iç güveyinden hallice...
bölünerek çoğalıyorum adeta,
tek hücreli canlıları andırıyorum...
tıbbı yanıltıyorum bölünmüş boyumla,
kendimi kandırıyorum...
küçük ihtimaller üzerinde,
büyük duruyorum...
fen bilimlerinden az çok anlayanlar bilir,
fizik kurallarına aykırı bir duruş bu...
sallanıyorum bu yüzden,
ha düştüm,
ha düşecem...
bir yandan,
yüreğim yanıyor...
bir yandan,
aklım esiyor...
ama olsun,
benim gözüm kesiyor...
parçalarımı yapıştırır,
olaydan yırtarım ben...
içime kapanırım belki,
kalıbıma sığarım...
deve güderim hiçbir iş bulamazsam,
aslan sağarım...
faturamı son güne bırakırım gıcıklık olsun diye,
ödevimi son ana...
bilmiyorum derim,
biri bir şey sorarsa bana...
bir daha da,
dünyayı bok götürse,
dokunmam suya sabuna...
su kesilsin,
sabun erisin!..
ey cümle alem,
umurum bile değilsin!..
seni artık,
hiçbir cümle içinde kullanmam ben...
ne ötesin benim için,
ne berisin...
böyle gelmiş,
böyle yürüsün!..


Mahmut Turan

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder