29 Kasım 2016 Salı

BANA ÖYLE BAKMA HA!

farklı bir yapın var dedi,
biraz kendinden bahsetsene!
olur dedim.
peşinen söyleyeyim ama,
olur olmaz şeyler düşer hissene...
gönül koymak yok,
alınmak yok ama!..
biraz herkes gibiyim ben de,
biraz kimse gibi...
herkes gibi günahım var benim de,
herkes gibi kusurum...
etkisiz bir eleman sayılırım,
sevdiğinden ayrı bir unsurum...
belki bir problemim,
belki bir sırrım...
bir helal lokmam var.
bir yamalı hırkam,
bir hasırım...
gülerken herkes gibiyim aslında,
ağlarken nevi şahsıma münhasırım...
Ali'ye göre candırım ben,
Veli'ye göre bir çakalım...
yukarı tükürsen bıyığım kimine göre,
aşağı tükürsen sakalım...
kimine göre başbelasıyım,
kimine göre baştacı...
bir gönül zengini yani,
bir selam muhtacı...
evlerden uzak,
akıllarda soruyum...
susuz gözlere su taşırım durmadan,
belki de bir boruyum...
annemin paşa oğluyum mesela,
ülkemin kamburuyum...
çeksen koparım muhtemelen,
üflesen uçarım...
bana öyle bakma ha!
bazen Mısır'a sultan oluyorum,
bazen Rusya'da çarım...
bazen serbest bir şiirim,
bazen bir yağlı boya tablosu...
bana değme ne olur!
üstüne bulaşırım!..
sen kirlenirsin sonra,
tablo bozulur...
hepsi hepsi bu kadarım işte!
dört oda,
bir kalpten oluşurum...
insanlığa rahat sığarım ben,
ortak paydalarda buluşurum...
şimdi bildin mi beni,
şimdi anladın mı?...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder